Väčšina organizácií dnes popri väčších celkoch (divízie, oddelenia, sekcie...) tie menšie označuje ako tímy. Dobrým príkladom je obchodný alebo projektový tím, ktorý však nemusí byť tímom v pravom zmysle slova. A tak v rámci tímového "ošiaľu" zabúdame na protistranu - skupiny. Aký je rozdiel medzi tímom a skupinou? Mal by sa obchodný tím v skutočnosti volať obchodná skupina? A dá sa Raketový model uplatniť v oboch prípadoch?
Existuje mnoho prieskumov, ale i príbehov z praxe, ktoré hovoria jasne - tímové porady sú často premárnený čas. A pre organizáciu aj premárnené zdroje. Ako porady občerstviť? Máme pre vás výborný tip.
V máji sme písali, že najväčšia asociácia na svete SHRM si vo svojom exkluzívnom členskom magazíne People + Strategy posvietila na tímy. Vyzerá to tak, že nie je sama a tímy sú v trende.
|